pondělí 18. ledna 2016

Co jsem přečetla za poslední dobu

Možná by se článek měl spíš jmenovat "Co jsem přečetla za poslední rok". Poslední dobou totiž moc nečtu (popravdě nestíhám ani nic jinýho, včetně blogu). Pořád nás trápí ta rekonstrukce a nejednou se mi teďka stalo, že jsem večer vzala knížku, přečetla tak dvě stránky a byla tuhá. Naštěstí přišly Vánoce, což znamená hodně knížek pod stromem a hodně času na čtení. Je to pohlazení a zároveň lék na mou duši. Moc tomu teda neodpovídá výběr témat. Mám to tady samou válku, jednu rakovinu a jednu směs snad všeho. Přesně tyhle témata však zaručují, že si knížku budete pamatovat, takže jdeme na to.

Moje depresivní čtyřka


Hvězdy nám nepřály 

Zajímalo by mě, jestli je ještě někdo, kdo tuhle knížku nezná, nebo minimálně neviděl film. Já se musím přiznat, že jsem o týhle knížce moc neměla páru, jelikož nepatřím do cílové skupiny. Ač se v knize řeší téma rakoviny, je to skvělá oddychovka. Pokud vám nevadí číst o pubertálním vztahu dvou lidí s vážnou nemocí, tak směle do toho. Po přečtení jsem se koukla na film a jako bonus jsem ho ještě viděla v Peru v angličtině se španělskýma titulkama :). John Green je u nás čím dál populárnější a já se kromě této knihy chystám ještě na Příliš mnoho Kateřin.


 

Žítkovské bohyně

To, že je Kateřina Tučková jedna z našich nejlepších autorek současnosti, jsem věděla. To, že dokáže napsat knihu světového formátu, to jsem teda koukala. Abych pravdu řekla, nedokážu přesně napsat, o čem vlastně tohle veledílo je. O žítkovských bohyních, o vztazích, o komunismu, o válce? Každopádně vás nutí přemýšlet a to, že ji dočtete, neznamená, že jste s knihou skončili. Nutí vás to hledat další a další informace a to je přesně to, co já od knihy očekávám. Pro mě kniha č.1 za rok 2015.


Obchod na korze

Po přečtení týhle útlé knížky jsem byla jak někde ve snu. Mrazení a husí kůži mám ještě teď, když si na ni vzpomenu. Slovy nejde moc vyjádřit tu šílenou předválečnou dobu, ale tahle kniha to zvládla. Prosím přečtěte si ji, není obsáhlá. Pokud nejste čtecí typ, podívejte se na film.


Kočár do Vídně 

Když jsem byla na vejšce (cca 7 let zpátky), viděla jsem film v rámci česko-německého utužování vztahů. Totálně mě to dostalo a určitě pokud jste četli knížku, tak se koukněte i na filmový zpracování. Když jsem loni viděla v Levných knihách knížku, tak bylo jasno. Možná pro někoho děj o ničem, zvláštní jazyk, ale dejte tomu šanci. Bohužel vás nenalákám ani na happy end, ale to se snad ani od knihy s válečnou tématikou nedá čekat, takže mi prostě věřte, že je to dobrý a čtěte! :)



Jedním z mých letošních předsevzetí je: VÍC ČÍST!
Ano, já vím, nic světoborného ani originálního, ale já to miluju a nehodlám se čtení vzdát. Internet je teďka plnej různých výzev (líbí se mi třeba tahle), ale já spíš přemýšlím, jak to udělat, abych opravdu dodržela vůbec číst. Nějaké tipy, kde vzít víc času a jak to udělat, abych neusnula po prvních pár řádcích? :)

Díky za jakoukoliv radu, kde našetřit čas na čtení.

Váš Andreják!  

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...