pondělí 28. března 2016

Velikonoční víkend

Krásné sváteční pondělí vám všem!
Doufám, že jste přežily nájezdy koledníků a můžete normálně sedět. Já jsem v tomto ohledu úplně mimoň a ač bydlím v podstatě na vesnici, tak se mi tyto svátky zdárně vyhýbají. Místo malování vajíček a vítání koledníků jsem si pro vás radši připravila článek o našem prodlouženém víkendu.
Na velikonoční víkend jsme měli opravdu hodně plánu, protože jsme se konečně dočkali a dostali ještě jeden den volna navíc. Hurááá! Nakonec jsme ale měli tolik výdajů v domácnosti, že jsme se rozhodli strávit Velikonoce v Hradci a kouknout se, co je vlastně v tom našem městě nového. Jelikož svátky jara neslavíme, tak jsme měli opravdu hodně času a žádný stres s přípravama. Mně navíc začlo volno ještě dřív, protože jsme s mamkou jely konečně na ten wellness, jak jsem vám psala už v pátek, takže nějaké pečení beránků nebo barvení vajíček se vážně nekonalo.


 V sobotu ...
... jsme vyrazili do Muzea východních Čech. Předpověď hlásila, že bude ještě hnusně a zataženo, takže jsme to nechtěli riskovat někde na výletě v přírodě. Nakonec bylo docela pěkně (až na šílený vítr), tak jsme se alespoň prošli po Hradci a udělali pár fotek. Hlavně krokusy zasázené různě po Hradci jsou fakt nádherný a nebyli jsme jediní, kdo je fotil :)




Všimli jsme si, že sundávají obrovskou neonovou reklamu Galexu, která už se stala symbolem Hradce


Ještě než jsme do muzea dorazili, stavili jsme se v Informačním centru naproti a zjistili, jaké krásné drobnosti se tu dají koupit



Pokud jste už dlouho v hradeckém muzeu nebyli, nebo se chystáte poprvé, tak doporučuji hlavně výstavy:
  • Život v pevnosti
  • Pevnost královéhradecká
Jde o to ukázat, jak se žilo v době, kdy Hradec Králové byl pevností. Vystaveny jsou veškeré artefakty vztahující se k té době, ať už jde o to, jak se dřív oblíkali, jak to vypadalo ve škole, čím se platilo nebo jaký se vedl kulturní život. Dále tu najdete dva modely Hradce, jeden historický a jeden současný, návrhy budov, které nebyly nikdy realizovány nebo zjistíte, že ve Svobodných dvorech byl dokonce nalezen mamut. Plno výstav se připravuje a budou se týkat hlavně blížícího se výročí bitvy u Hradce Králové 1866. Na to už se hodně těšíme :)

Pokud máte radši obrazy, tak si učitě nenechte ujít:
  • Česká krajinomalba ze sbírky kooperativy
 






Pilný student

Historický model Hradce



Současný model Hradce




Cestou domů jsme potkali dva zajíčky na mašince :D



V neděli ...
... byl hodně odpočinkový a válecí den. Kuba se rozhodl, že upeče kachnu a já toho využila, uklidila koupelnu a utřela prach v ložnici. Byla to paráda mít zas otevřený okno celý odpoledne a přitom se neklepat zimou. Trochu jsem byla celej den rozhozená z posunu času, tak jsem si radši večer jenom četla. Kuba roztopil krb, pustil rozhlas a už jsme jenom relaxovali :)


Zatím jsem z ní nadšená :)
V pondělí ...
... jsme si dali asi 12km výlet po lesích okolo Hradce. Šli jsme kolem hradeckého útulku, na hájence jsme se stavili podívat na daňky a o kousek dál jsme omrkli známou oboru s nově narozenými selátky. Normálně tu bydlí bachyně Pepina a kňour Bob a ti mají teďka čerstvě ani ne měsíc mladé. Je to úplně úžasné odreagování, člověk by tam mohl stát hodiny a jenom se koukat, jak se snažej rochnit v zemi :D. Stavovala jsem se tu už loni, to měli zrovna také mladé, tak jsem se aspoň dočetla, kam se přestěhovali. Cestou zpět jsme to ještě vzali přes rybník Výskyt a pak už upajdaný dorazili domů.

Potkali jsme první včely

Daňci u hájovny


Čuník byl velmi přítulný, fláknul sebou u plotu a nechal se drbat :D











U Výskytu jsme potkali tuhle úžasnou žábu :) A jak krásně pózovala :)

Sýkorka už má taky mladé


Cítím, jak mě pálí chodidla a mám toho dneska plný kecky, ale bylo to super. Počasí konečně vypadá jako na jaře a podle předpovědi se to už i udrží. Já si snad dám příští týden první letošní točenou zmrzku a zase někam vyrazím na výlet. Doufám, že jste si i vy užily krásné Velikonoce a tohle úžasný počasí vás nabíjí energií stejně jako mě <3

Pěkný začátek nového týdne.

Váš Andreják

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...