pondělí 11. dubna 2016

5 filmů, které mám ráda I.

Vím, že tenhle článek jsem měla psát v zimě, kdy není moc co dělat, venku je hnusně, takže víkend strávený u televize není ztráta času. Jenže zrovna o víkendu docela hnusně bylo, a tak jsem přemýšlela, co ještě mám ráda a o čem jsem se vám tady na blogu nezmínila. Moc dlouho to přemýšlení netrvalo, protože skoro hned mě napadlo, že jednou z mých oblíbených činností jsou filmy a hlavně chození do kina. Teď ale nemyslím ty obrovské multiplexy ve velkých městech, ale naše malé kino v centru Hradce. Zbylo tady jediné a jmenuje se Bio Centrál. Nejenom, že se sem můžete přijít podívat na film, ale konají se tu i různé výstavy, kulinářské akce atd. Navíc v létě tu stojí film asi 50 Kč, takže vás asi nepřekvapí, že léto trávím hodně tady. Většinu filmů, které vám dnes představím, jsem viděla právě v Centrálu a úplně největší zážitek pro mě je, když můžu jít do kina sama a film si tím opravdu vychutnat - horší to je pak po skončení filmů, kdy to potřebuju s někým probrat a jaksi tam nikoho nemám. :D


1) Stockholm
Nebudu lhát, že jsem na tenhle film nešla hlavně kvůli jeho názvu. Šla. Jedná se o španělský film a já ho viděla v rámci filmového festivalu La Película loni v létě. Hned na začátek musím napsat, že se jedná o dost psycho film, jehož děj se odehraje během jednoho dne (noci) a je hodně ukecanej, takže v jednu chvíli ani nestíháte číst titulky. To ale dodává filmu velkou autenticitu a vy díky tomu poznáte hlavní postavy pořádně. A o co teda jde? Kluk a holka se potkaj v nočním klubu a prožijou spolu noc. Nemůžu říct víc, protože bych tím akorát prozradila něco, co nechci, takže se na to radši podívejte.

Zdroj: http://www.turkcealtyazi.org/images/poster/2380207.jpg

2) Proti přírodě
Pokud máte rádi přírodu a filmy, u kterých spíš rozjímáte a přemýšlíte, tak se koukněte na tohle. Jelikož se jedná o norský film, tak přírodní scenérie jsou tu opravdu uchvacující. Nečekejte žádný děj, zvraty, překvapení atd. 30letej chlápek má prostě plný zuby svýho nenaplněnýho života plnýho stereotypu a rozhodne se vydat na víkend sám do hor, aby zjistil, že po návratu je všechno při starym a jede si dál to svoje. Celou dobu trávíte čas s jeho myšlenkama, přemýšlí o úplných pitomostech, občas vám přijde, že místo dospělýho chlapa přemýšlí děcko, jindy zas probírá vážný témata.

Zdroj: http://kinoart.cz/wp-content/uploads/2015/01/proti_prirode-422x600.jpg

3) Mami!
Další psycho film - nečekaně, kde hlavní roli hrají tři postavy. Svérázná matka, která se rozhodne, že se postará o svého syna s ADHD sama a když zjistí, že to moc nedává, tak se jim do toho zamotá ještě sousedka s depresema, co nemluví. Celej film je jedna velká jízda, herci předváděj parádní výkony, když už si myslíte, že je všechno ok, tak se vám ta idylka zas celá rozsype....Prostě sedíte přes dvě hodiny přikovaný v sedačce a říkáte si: tyvole?!

Zdroj: http://www.filmpro.sk/files/plagat/mami-film-poster.jpg

4) Sekretářka
Viděli jste 50 odstínů šedi? Tak tohle je originál, podle kterýho vznikl právě Grey. Obšlehnutý je to snad od začátku až do konce, akorát Sekretářka má mnohem více propracovanou psychologii postav. Když o tom tak přemejšlím, tak kvalitou se to vlastně ani s odstínama šedi nedá srovnávat, protože tohle je prostě dobrej film hlavně díky výkonu hlavních postav. Přesně takhle si představuju vztah dominantní - submisivní.

Zdroj: http://covers.box3.net/newsimg/dvdmov/max1338392265-front-cover.jpg

5) Nymfomanka I., II.
A to nejšílenější na konec. Nymfomanku jsem bohužel nestihla v kině, ale můj tehdejší přítel byl tak hodný, že mi ji koupil na dvd (prodávaly Levné knihy) a dokonce byl ochotný se na to se mnou i podívat. No jeho názor tady radši nebudu prezentovat, prostě se mu to moc nelíbilo a já byla nadšená :D. V prvním díle se vydáte do mozku nymfomanky, popisuje svůj vývoj, kdy přišla na to, že je s ní něco jinak, jak zvládá svůj každodenní život atd. Druhý díl už je dost perverzní a je ze současnosti. Rozhodně doporučuju se dodívat až do konce, pokud už se rozhodnete vůbec si tenhle film pustit.

Zdroj: http://img.csfd.cz/files/images/film/posters/158/135/158135759_b5fc7e.jpg

Tak tohle byla první část mé nově zavedené rubriky. Jde mi hlavně o to, ukázat vám i filmy, které třeba nejsou moc známé a přitom jsou opravdu hodně dobré. Možná si díky výběru budete myslet, že jsem úchyl, ale mám ráda kontroverzní témata a dobře zpracovanou psychologii postav, což splňují všechny uvedené filmy. Do komentářů mi klidně napište, jestli jste některý viděli a co na ně říkáte :).

Přeju pěkný start nového týdne a příště vám napíšu o výletě do Prahy.

Váš Andreják

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...