neděle 17. dubna 2016

Várka z Levných knih

Pamatujete, jak bylo na začátku dubna to hrozný vedro? Bylo to přesně 5. dubna a já jsem se rozhodla, že ten den nebudu trčet v práci, vyrazila o hodinu dřív domů a zasekla se nečekaně v knihkupectví. Původně jsem si šla pro Obraz Doriana Graye, ale najednou se tam zjevilo mnohem víc knížek, který jsem v tu chvíli nutně potřebovala. Naštěstí jsem s sebou neměla moc peněz, takže půlku původně plánovaných knížek jsem tam nechala a budu se pro ně muset vrátit jindy. Šťastná a spokojená jsem se pak vydala do parku, kde jsem si ještě hodinu četla, než jsem opravdu vyrazila domů.



A co jsem si to teda vlastně koupila?

1) Obraz Doriana Graye, Cantervillské strašidlo
Nádherný přebal! Jsem povrchní a přiznávám, že to byl jeden z důvodů, proč jsem si tu knížku koupila. Druhý důvod byl ten, že si ji lidi dost chválí a taky to, že jsem si ji za svých 29 let nebyla schopná přečíst.


2) Proces
Kafka je moje závislost. Mám pár jeho knížek i v originále a postupně se snažím zkompletovat veškerou jeho tvorbu. Naštěstí hodně jeho knih je nebo bylo k sehnání právě v Levných knihách, takže se mi zatím daří. Moje závislost Kafkou už zašla tak daleko, že jsem začla sbírat i veškerou literaturu o něm. V knihovně už proto mám např. Hovory s Kafkou, Kafka, láska a odvaha, To byl Kafka, na vejšce jsem četla Proměnu v originále atd. Když to Kuba zjistil, tak mi navrhnul, že bychom mohli jet na výlet do Prahy do Muzea Franze Kafky (už odškrtávám dny!). No takže mám opravdu radost, že si můžu do knihovny zařadit i Proces.


3) Hordubal, Povětroň, Obyčejný život
Tyhle tři příběhy se nazývají Noetická trilogie (což jsem si přečetla, vůbec jsem to netušila) a jelikož je považovaná za vrchol Čapkovy tvorby, tak doufám, že nebudu zklamaná. Opět jsem unešená z obálky a oceňuju, že je kniha v pevné vazbě.


4) Láska v Provenci
Lásku v Provenci jsem objevila díky Vivi z Vintage Blogu. Většinou moc na romanťárny nejsem, ale o týhle knížce to vím předem, lidi si ji chválej, tak si myslím, že bych to mohl zvládnout. Pravděpodobně si ji nechám až na léto, protože obálka k tomu úplně svádí :)


Takže abych to shrnula, tak jsem si nakoupila další 4 nový knížky i když mám momentálně v knihovně tolik knih, že mám co číst minimálně dalších 5 let. A to jsem tam včera byla znovu a opět si koupila další 4 knihy a 1 zápisník, ale o tom až někdy příště...

Přeji vám krásný zbytek víkendu a klidný začátek nového týdne.

Váš Andreják

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...