sobota 21. května 2016

Jak píšu články?

Občas u jiných blogerů narazím na články typu: nemám inspiraci, nemám chuť, nevím jak začít, nevím o čem psát atd. Když jsem si tyhle články pročítala, začla jsem přemýšlet o tom, jak vlastně píšu články já, kde beru inspiraci, co za tím vším stojí a rozhodla se vám ukázat můj pravidelný koloběh psaní. Tenhle styl tvoření blogu mi vyhovuje a věřím, že každý to má nějak jinak. Klidně se se mnou v komentářích podělte o svoje postupy, ráda se něco nového dozvím a přiučím.


1) Rozpis článků na začátku měsíce
Na začátku každého měsíce si do diáře udělám rozpis dní, kdy vydám článek, aniž bych ještě věděla, o čem bude. Chci ale udržovat pravidelnost, takže vždy maximálně po 3 dnech musí vyjít něco nového. Ke konci měsíce už si píšu tradiční rubriky jako je: přečteno za měsíc, new in a co jsem ten měsíc zažila. Tohle jsou taková tradiční témata, která se mi opakují a zbytek doplňuji postupně. Vím třeba, že pojedeme určitě nějaký víkend na výlet a že si pravidelně kupuji po výplatě knížky atd., takže to jsou další články, které vím, že určitě vydám. No a ten zbytek je podle konkrétní situace, co se kolem mně zrovna děje nebo co mě napadne. Rozpis mám ale jasně daný už na začátku měsíce :)


2) Témata
Jak jsem psala nahoře, tak mám už pár typů článků, které se opakují každý měsíc - new in, přečteno a souhrn měsíce. Mojí velkou zálibou je čtení, takže hodně článků mám na toto téma a snažím se o něm psát různě. To samé se týká cestování - nejenom popsat tu cestu, ale další článek může být třeba o tipech, jak na cestování šetřit, co si brát s sebou atd. Zbytek témat je v podstatě normální dění okolo mě. Jelikož mám lifestyle blog, tak píšu opravdu o všem možném - jak jsem slavila narozeniny, jak nakupuju v second handech, jak chodím na koncerty...


3) Samotný článek
To je pro mě největší práce v celém procesu vzniku článku. Píšu sice ráda, ale občas to prostě taky nejde tak, jak bych si představovala, věty jsou šroubované, nenavazují na sebe a já se vztekám. Osvědčila se mi proto taktika postupného tvoření. Nejdřív si sepíšu body, takovou malou osnovu a pak postupně tvořím věty, které se mi do článku hodí a ze začátku na sebe většinou vůbec nenavazují. Některé články třeba píšu odzadu :D. Hlavně ale na nic netlačím a nespěchám, takže někdy píšu článek opravdu třeba 14 dní. Zrovna tenhle je jeden z nich. Nechci něco vynechat, popsat vám ten proces pořádně a nic neodláknout.


4) Fotky
Fotky si snažím fotit sama a dalo by se říct, že úprava mi snad nakonec zabere stejně času jako napsání samotného článku. Nemám žádný speciální program a přiznávám se, že úpravy dělám v obyčejném Malování nebo klasickém programu na prohlížení fotek od Windows. Fotím na svůj mobil Nokia Lumia 1020 a fotky z výletů fotí Kuba na svůj foťák Sony. Rozhodně je mým snem pořídit si nějaký lepší kompakt (hodně jsem byla spokojená s Panasonic Lumix), jelikož vím, že se zrcadlovkou se mi prostě nikde nebude chtít tahat. Fotky jsou rozhodně věc, na které určitě ještě musím zapracovat.


Tak to by bylo na úvod asi všechno. Pokud se chcete na něco zeptat, tak se klidně ptejte :) Zatím si nemyslím, že bych byla nějakej odborník. Stále si píšu spíš jen tak pro sebe, ale i tak se ale ráda podělím o své postřehy při tvoření článků a třeba to někomu z vás pomůže.
Všem co mě čtete moc děkuju :)

Krásnou sobotu a vyražte taky někam ven.

Váš Andreják

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...