neděle 15. května 2016

Svět knihy 2016 - dojmy a úlovky

Konečně! Konečně jsem se poprvé zúčastnila knižní akce a zrovna tak veliké jako je Svět knihy v Praze. Už dlouho jsem se něčeho podobného chtěla stát součástí a letos se mi to splnilo. Stále tomu nemůžu uvěřit, že se mi tam tolik líbilo, protože tam byla všechna ta negativa, co nesnáším na velkých akcích. Naprosto nespočitatelný kvanta lidí, co se mačkaj a blokujou průchody, šíleně vydýchaný vzduch a nekonečné fronty. Jenže tady to bylo prostě jiný. Bylo to díky tomu, kde se to konalo a hlavně díky zaměření veletrhu. Knížky jsou prostě můj život!


Do Prahy jsme se očividně vydali moc pozdě. Už ve vlaku hned vedle nás seděla slečna, která sem jela až z Brna a když jsme před jedenáctou dorazili na výstaviště, tak nás uvítaly krásně dlouhatánské fronty! :D Naštěstí to celem rychle ubíhalo, my udělali pár uvítacích fotek a pak se už vyrhli do těch brutálních davů.



První sál byl věnovaný cizojazyčným vytavovatelům. Objevily se tu stánky Goethe Institutu, rumunské, španělské, potrugalské a užsinepamatujujakéještě literatury. Pokračovali jsme dál a první, co nás zaujalo, byl stánek se zlevněnejma mapama oblastí ČR. Tam Kuba nechal asi 140 Kč, protože prostě "mámo, to normálně stojí jedna kilo!" :D Takže to bylo výhodný a vzhledem k tomu, jak cestujeme, tak se to fakt vyplatilo. Poté následoval stánek časopisu Země Světa, jehož předplatné jsem Kubovi dala k Vánocům. Jelikož ale prošvihnul starší vydání, chtěl si je postupně doobjednat. No a teď už nemusí :D. Vybral si Peru, Karibik a Vietnam.


Tímto skončila jeho chvilka slávy a začla ta moje! Muhehehehehe!



Nečekejte ale nic mega. Měla jsem omezený rozpočet a hlavně silnou vůli, abych si tu nekoupila každou blbost, na kterou narazím :D. V Albatrosu, kde byla 20% sleva, jsem si koupila Šťastnou knihu, která byla u nás v Hradci dlouho vyprodaná. Mám v plánu ji dát babičce k Vánocům, ale nejdřív si ji samozřejmě přečtu. V antikvariátu Fryč jsem si vybrala knížky dvě. Romeo, Julie a tma je pro kamarádku, která mě o ni poprosila. Nerudovy Básně noci jsou pro mě. Ve stejném vydání už mám Wolkera, tak se mi to k tomu pěkně hodilo. Nakonec jsem zapadla do Euromedia a tam si koupila Dárek na rozloučenou. Hrozně moc se na tuhle knížku těším. Líbí se mi téma i celá ta knížka, přebal, gumička na zavírání, prostě všechno! :D




Abych to všechno shrnula, tak to byl super zážitek, z kterýho jsem ale přijela úplně vyřízená a momentálně se s Kubou těšíme, až si půjdeme koupit knížku do nějakého klidného knihkupectví - já jdu v pondělí do Levných knih :D. Příští rok bych jela ráda znovu, ale pouze pokud pojedeme ve všední den. Věřím tomu, že to tam není takové psycho a člověk má čas se i podívat pořádně, popovídat si a ne se jen nechávat unášet davem a pak se divit, kde to vlastně jsem. Moc jsem se třeba chtěla zúčastnit instagramové soutěže od YOLI, ale nebyla absolutní možnost v těch davech udělat jakoukoliv fotku, kterou bych se mohla zúčastnit :/.
Určitě bych se chtěla vydat i na nějaké méně masové knižní akce, takže pokud máte nějaké tipy, sem s nima!

Užijte si pěknou neděli a hlavně klidný pondělí.

Váš Andreják

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...