sobota 16. července 2016

Jak jsem v sobě objevila lásku ke knihám

Jelikož nám začalo v týdnu pěkně pršet, není lepšího času, než se věnovat čtení a hlavně pokračování v sérii mých knižních článků. Dneska jsem se rozhodla vám sepsat něco o tom, jak jsem se ke čtení vůbec dostala. Cesta to nebyla jednoduchá a asi i někoho překvapí, že ač mám dneska skoroknižní blog, tak jsem toho vlastně za svůj život moc nepřečetla. Objevila se období, kdy jsem číst chtěla, ale nemohla jsem si vybrat žánr, u ničeho jsem nevydržela. Těžký období byl přelom dětství/dospívání, kdy jsem si ještě chtěla číst dětské knížky, ale věděla jsem, že už bych měla číst něco dospěláčtějšího :D. Pak přišlo období, kdy se mi číst nechtělo vůbec a nebo jsem na to prostě neměla čas....

Vezmeme to ale pěkně popořádku:

zdroj: http://www.bt-images.net/wp-content/uploads/2015/05/book_love-1024x753.jpg
Dětství
Ač jsme doma nikdy neměli klasickou knihovnu, tak jsme jako děti rozhodně nebyly ochuzeny o knížky. Mamka nám četla od malička a jelikož v devadesátkách frčely hodně disneyovky, tak byla většina knížek právě těchhle. Pamatuju si to naprosto přesně - Alenka v říši divů, Tři prasátka, Myšák Mickey a jeho Vánoce, Bambi, Dumbo, prostě cokoliv z Egmontu....  Když jsem začla chodit do školy a konečně se naučila číst, tak mi mamka kupovala časopisy - Kačer Donald, Mickey Mouse, Méďa Pusík. Naprosto jsem to zbožňovala. Velký přelom nastal, když jsem dostala Děti z Bullerbynu. Tu knížku jsem už nepustila z ruky a doteď je moje nejoblíbenější.


Tohle je láska na celý život

Dospívání
Tohle období by se dalo nazvat obdobím naprostýho útlumu. Čtení mě sice bavilo, ale stále jsem se držela těch svých dětských příběhů. Zatímco holky kolem mě četly dívčí románky, já jsem tomu absolutně nemohla přijít na chuť. Něco málo jsem zkusila - hlavně od Lanczový, ale prostě mě to neuchvátilo (a naprosto mě děsily ty šílený přebaly knih :D), když už se mi něco líbilo, tak to byl třeba Metráček nebo Andrsenka (rozuměj: starý knížky, takže totálně out :D). Zkusila jsem i nějaké příběhy tvořit sama, ale bylo to prd platný. Pak jsem začla závodně tancovat a to byla úplně konečná.

Děsí mě to ještě teď :D

Střední škola
...byla v tomto směru doslova přelomová. Nerada na střední vzpomínám, ale co se týče literatury, tak u mě nastartovala znovu chuť číst. Díky svému třídnímu učiteli jsem objevila skvosty jako Zločin a trest, Mistr a Markétka a celkově ruské autory. Chodila jsem do humanitní třídy, takže jsme měli o hodně víc hodin literatury než ostatní třídy a hodně se mi líbila možnost, že jsme k maturitě sice měli mít 50 přečtených knih, ale bylo to absolutně na nás, co to bude za knihy. Po maturitě jsem si sehnala brigádu v knihkupectví, na kterou doteď s láskou vzpomínám. Pamatuju si, že jsem tenkrát měla mzdu nějakejch 38 korun na hodinu, ale neskutečně mě to tam bavilo. Hodně jsem v téhle době četla o drogách, hlavně o trávě, úplně mě to fascinovalo, ač jsem sama nikdy v životě nehulila :D



Vysoká škola
...mi veškerou chuť ke čtení naopak vzala. Nebyl na to absolutně čas. Buď jsem byla ve škole nebo na brigádě a když jsem měla volno, tak jsem spala. Občas jsem si přečetla něco v němčině do školy a je fakt, že se v této době objevila moje fascinace Kafkou :D. Taky jsem odhalila kouzlo Levných knih, takže jsem si čas od času něco pořídila tady.

Část mojí sbírky :)

Dospělost - pracovní život
Když jsem začala pracovat a bydlet sama, tak jsem taky konečně začla pořádně číst. Samozřejmě jsem měla občas slabší roky, ale tím, že jsem už vydělávala, tak jsem si knihy konečně mohla kupovat častěji a samozřejmě jsem měla i víc času. Knihy jsem si taky pravidelně začla přát k Vánocům a narozeninám. Se ségrou už máme domluvu, že si vždycky napíšu seznam vybraných knížek z Levných knih a ona mi pak většinu koupí právě pod stromeček :). Nakoupila jsem si pár dětských knížek, které jsem měla jako malá a letos jsem se naprosto zamilovala do YA žánru a konečně si užívám to, co mě v době dospívání nebavilo.

Dneska už mi nevadí, že čtu knížky pro děti :)

Malý výběr toho, co jsem četla :)

Dnes čtu naprosto všechno, dokonce i romány pro ženy a fantasy, které mě dřív taky vůbec nebavily :). Nemůžu tedy říct, že bych měla vyhraněný žánr a myslím, že se to už asi nikdy nezmění. Seznam mých přečtených knížek najdete tady.

A co čtete vy? Klidně napište komentář. Já si jdu zatím užívat zbytek soboty.

Pěkný víkend!

Váš Andreják

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...