čtvrtek 4. srpna 2016

Víkend ve skalách - Police nad Metují

Když se tak koukám na ty svoje odřený a modřinovatý kolena a holeně, tak můžu říct jediný: bylo to naprosto boží! A o čem že je vlastně řeč? No přece o našem víkendu stráveném v okolí Police nad Metují. Adrenalin ve mě pulsuje ještě teďka, takže bych vám to nejradši vychrlila všechno v jedné větě. Tímto se tedy omlouvám, pokud dnešní článek bude mírně nesrozumitelný, jsem toho plná ještě teď.



Jak jste si na začátku roku tady na blogu mohli všimnout, tak jedním z bodů ve Wishlistu po ČR byl taky Adršpach. Když jsem se o plánech na léto bavila s kámoškou, vypadlo z ní, že nedaleko Adru má její táta chatu a že by vůbec nebylo špatný tam strávit celý víkend. Slovo dalo slovo a poslední červencový víkend jsme se vypravili směr Police nad Metují. Už jenom ta cesta sama o sobě byla dost zážitek, jelikož bylo hodně přestupů, výluky atd., ale zvládli jsme to levou zadní.



V Polici jsme vystoupili kolem desáté dopolední a pro mě se tím otevřel úplně nový svět. Vůbec jsem netušila, jak je to velké město, kolik tam mají památek a hlavně veškerou tu přírodu kolem jsem upřímně záviděla. Na památky tam ještě budeme muset někdy zajet, jelikož na ně už absolutně nezbyl čas. Během dopoledne jsme se ubytovali, což znamená, že jsme flákli bágl do rohu pokoje, a vyrazili na výlet.






Nakonec jsme se rozhodli pro Pískovcovou a Kovářovu rokli. Přece jenom počasí bylo parádní, a tak jsme zhodnotili situaci stylem "do Adru jede každej, tam se nehnem", takže jsme vybralu tuhle variantu. Ještě jsme se stavili cestou na jídlo a pak už mohl začít ten nejlepší výlet tohodle roku. Pískovcová rokle není značená jako turistická trasa. Nejdete podle žádných značek, prostě vás vede jen vyšlapaná cesta, která se najednou ztratí a pak zas objeví, která najednou skončí před skálou, ve které jsou jen kovová oka nebo před roklí, kterou musíte přejít po spadlém stromě. Hodně lezete, hledáte, jíte borůvky, padáte a odíráte si nohy :D.














Bohužel v jednu chvíli cesta opravdu skončila a nebyli jsme schopni najít žádnou jinou schůdnou, takže jsme to po několikahodinovém snažení vzdali a vrátili se stejnou cestou, co jsme přišli. Mně to vůbec nevadilo, protože jsem si to užila tak jako tak :). Za odměnu jsme se cestou na chatu umyli v rybníce, já si s sebou přinesla opět klíště a stavili se v hospůdce v Suchým Dole.

Moje zabahněná nožka :D






Večer už nás čekala jenom grilovačka pod nádherně jasným nebem. Tím, že bydlíme ve městě, tak není viditelnost hvězd tak zřetelná, přece jenom světelný smog udělá hodně, takže jsme si to maximálně užívali. V noci nám ještě krásně zapršelo a i když pršelo ještě celý druhý den, tak už nám to nevadilo, protože jsme stejně jeli domů :)




Z víkendu tam jsme byli všichni tak nadšení, že jsme se hnedka začali domlouvat na další termín v říjnu. Podzim tam musí bejt naprosto nádherný a kdoví, třeba se nakonec dostaneme i do toho Adršpachu.

Mějte se krásně, užívejte si léto na maximum a já se brzy ozvu s dalšími zážitky :)

Váš Andreják

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...