neděle 4. září 2016

Dovolená v Děčíně - ZOO a Zámek

Druhý den naší dovolené na severu Čech byl vzhledem k počasí mírně odpočinkovější. Celý den bylo dost zataženo a na večer byly dokonce hlášeny dešťové přeháňky, takže jsme se raději nevrhali na nějaké vysokohorské túry a zůstali pěkně v Děčíně. Samotné město nabízí hodně velké využití volného času.

Pokud se do ZOO vydáte pěšky, můžete to vzít tudyma (nad Pastýřskou stěnou) a udělat podobný super fotky :) My jsme to fotili zrovna, když tu byly na výletě nějaké děti, takže padaly poznámky typu: ta paní chce skočit? :D

Dopoledne jsme se vydali rovnou do ZOO, od které nás dost lidí odrazovalo (dokonce i místních). Prý je taková moc obyčejná, nic tam není a podobně. No můžu vám říct, že ZOO v Děčíně je naprosto úžasná. Rozhodně doporučuju rodinám s dětma. Je tu plno her a kvízů a doprovodného zábavného programu, takže se nenudíte ani minutu. Já jsem stále duchem dítě, takže jsem se tam vážně vyblbla. Ať už šlo o focení s dřevěnými zvířaty, různé kvízy, hledání zvířat v korunách stromů nebo ukázka krmení mravenečníka (to byla naprostá pecka!). Hlavní heslo téhle ZOO je "U nás zdivočíte i vy" a potvrzuju, že platí na 100 %. Odcházeli jsme po 3 hodinách a to jen proto, abychom vůbec stihli odpolední prohlídku zámku, jinak bychom tam snad byli schopni strávit celý den :D. Vstupné pro dospělého je 100 Kč a nyní mimo sezónu dokonce jen 80 Kč :)

Tady jsem si zrovna šahala na paroží :D

Moje milovaná kapybara <3

Krmení mravenečníka - všimněte si toho dlouhého "hada" vlevo od tlamy, to je prosím jeho jazyk :D

Tohle mě totálně dostalo. Plno mrtvých kuřátek a pán si nemohl vybrat...

:D

Naprosto úžasný označení záchodů :D

Cestou ze ZOO jsme nafotili pár památek a šli hledat knihkupectví. Nakonec jsme na něj narazili a já si koupila dvě knížky - Všem klukům, které jsem milovala a Nebe je všude. Nezačala jsem číst ještě ani jednu jen tak mimochodem. Knihkupectví bylo hodně obsáhlý, paní asi majitelka tam měla nádherného psa, který miloval drbání :D. Pomohla mi, poradila, ukázala, doporučila, takže jsem odcházela naprosto spokojená :)

Zámek focený ze zámeckých zahrad

Po obědě už nás čekala prohlídka zámku. Město se snaží dát tento skvost postupně do pořádku a věřím, že to musí dát hodně práce, jelikož posledních 100 let sloužil zámek jako vojenská kasárna. Kvůli tomu bohužel není dochováno téměř nic původního, takže plno vybavení je pouze vypůjčeno odjinud. Každopádně prohlídka byla i tak moc pěkná. Vybrali jsme okruh "Zlatá léta děčínského zámku", který stál 90 Kč za osobu a sešli jsme se na něm 4 :D. Díky tomu to bylo takové komornější a osobnější. V době, kdy jsme tam byli, tak probíhaly i večerní prohlídky, ale na to jsme už bohužel neměli sílu, kolem deváté jsme padli za vlast :D

Po prohlídce začlo pršet, takže večer jsme strávili s mojí ségrou a jejími kamarády, kteří kousek od Děčína bydlí. Byla to docela náhoda, že jsme se na stejné místo vydali ve stejný čas, protože jsme se nijak nedomlouvali předem :D. Další den nás čekala návštěva Německa, ale o tom zase až příště.

Pěkný start nového týdne a vám, kteří ještě studujete, klidný začátek nového školního roku :)