sobota 1. října 2016

Co jsem přečetla za srpen a září 2016

Poslušně hlásím, že díky změně ročního období se znovu dostávám do formy a čtu o stošest! Nejenom, že nelítám po všech čertech, ale pěkně dřepím doma u svíčky a čaje, ale navíc jsem teďka týden strávila na vyloženě odpočinkové dovolené, takže jsem přečetla asi milion knížek (dvě). Je to prostě paráda a moje srdce se tetelí blahem. Trochu jsem se totiž obávala, že nesplním knižní výzvu na 50 knih za rok. Teďka už nepochybuju o tom, že jich bude určitě víc :) Od října plánuju navíc novou knižní výzvu s kamarádkou Marge, o které se určitě včas dozvíte. Vypadá to, že čtení bude asi mojí hlavní podzimní a zimní činností.



O tom ale až později, teďka se jdeme mrknout na přečtené knížky za srpen a září. V srpnu jsem zvládla přečíst pouze dvě knížky a je mi z toho až stydno. Na obhajobu ale musí říct, že jsem hodně cestovala, takže na četbu bohužel toho času moc nezbylo. V září jsem to teda konečně rozjela a zvládla jsem knížky čtyři! Hurá! Taky jsem si všimla, že všechny až na jednu mám z Levných knih, to je ale náhodička co? :D
A které to vlastně byly?


Krátký druhý život Bree Tannerové
Twilight ságu mám moc ráda, přečetla jsem ji celou, byla skoro na všech filmech v kině a když jsem objevila v Levných knihách za 29,- Kč Bree Tannerovou, bylo rozhodnuto. Díky filmu jsem předem věděla, jak to dopadne (blbě), ale opravdu mě zajímal samotný příběh, hlavně jak probíhá zrození upíra taky z jiného než Bellina pohledu. Samozřejmě nesmí chybět nějaký ten románek a musím říct, že příběh celkem slušně v tempu ubíhal. Přečteno jsem měla za chvilku a pokud si chcete doplnit sbírku Twilight ságy, tak tahle knížka je stále k sehnání v LK. 


Forrest Gump
Hodně lidí srovnává Forresta s Kdo chytá v žitě a hodně lidí říká, že v tomhle případě je film mnohem lepší než kniha. Bohužel film jsem ještě neviděla (ostuda, já vim), ale co se týče srovnání s Kdo chytá v žitě, tak si myslím, že Forrest je o pár tříd výš. Asi není třeba jeho příběh nějak přibližovat. Kniha je napsaná velice hovorově, nespisovně, ale dá se v ní naprosto v pohodě vyznat. Ze začátku vám přijde všechno hrozně vtipný a úžasný, do jakých různých akcí se Forrest přimotá (např. že letí do vesmíru, hraje ve filmu...), jenže po nějaké době je to furt na jedno brdo a přestane vás to bavit. I tak ale od ségry k svátku dostanu druhej díl, protože to prostě byla prča :D


Dlouhá cesta domů
Po dlouhé době něco málo z válečné literatury. V tomto případě se jedná o autobiografické vzpomínky Charlese Oty Hellera, jehož rodina zažila válečné Československo, aby se poté za vlády komunistů rozhodla emigrovat. Ač je autor původně Čech, tak kniha vznikla jako anglicky psaná, takže se v ní vysvětluje plno českých zvyků, historie Československa atd. Pan Heller s rodinou emigroval právě do USA a vypráví samozřejmě nejenom o tom, jak taková emigrace probíhá, jak se učil nový jazyk atd., ale také o období před a to o druhé světové válce. Jedná se o velice intimní a osobní zpověď a já jsem z ní byla naprosto nadšená.


Jáma a kyvadlo a jiné fantastické povídky
Pár dní v září bylo docela hnusně a na tyhle dny jsem si nemohla vybrat lepší literaturu než Poea. O knížce jsem slyšela dost protichůdných názorů. Pár čtenářů z ní je nadšená, pár zklamaná, že je to prý nuda a Poe byl úchyl. Jo Poe byl úchyl, s tím souhlasím, ale ty povídky byly úžasný. Nějakým způsobem ve mně dokázal vyvolat pocity zhnusení, děsu a hrůzy. Nejvíc se mi líbila povídka Černý kocour, Sud vína amontillandského, Maska červené smrti a Medailon. Celkově doporučuju knížku na ponuré podzimní dny. Já jsem ji původně chtěla číst okolo Dušiček, ale nevydržela jsem to :)


Dívka s devíti parukami
Nevím, jestli jsem si vybrala zrovna dobré téma na dovolenou, ale nakonec jsem nelitovala. Ačkoliv je knížka o rakovině, je zpracovaná jakousi oddechovou formou, takže musím říct že ve mně bohužel nevyvolávala takové emoce, jaké jsem doufala, že vyvolá. Jedná se o opět o autobiografii, jakýsi deník mladé 21leté Sophie, které zjistí rakovinu. Chodí na chemoterapie, kupuje si paruky a užívá si dál život. Možná díky tomu to ve mně nevyvolalo žádný soucit, protože Sophie si prostě dál žila svůj život mladý holky, chodila na párty, balila kluky (včetně doktora) a užívala si všechny tyhle srandy. Díky tomu se to ale četlo velmi dobře, takže na dovolenou nakonec ideální knížka.


Ty, já a ti druzí 
Tohle je úplně čerstvá novinka v mé knihovně, jelikož knihu jsem dostala těsně před odletem na dovolenou. Opět téma náročné a to nevěra, díky které se nakonec odkrývají i další tajemtsví jedné rodiny. Musím říct, že knížka pěkně odsejpala, ale asi ještě na společenské romány pro ženy nemám věk nebo nevim čím to je, ale YA mě baví prostě víc :D. Ty, já a ti druzí prý bývá srovnávána s tvorbou Jojo Moyes, takže pokud ji máte rádi, tak by se vám mohlo líbit i tohle.


Na závěr musím napsat, že všechny knihy měly úžasné obálky. Dneska určitě rozečtu další knihu, akorát si ještě vůbec nejsem jistá, která to z toho mého mega dlouhého seznamu bude :). Teď už ale vím, že celý víkend nebudu dělat nic jiného a pořádně si to užiju.

Krásnou slunečnou sobotu a upršenou neděli plnou knížek přeju vám všem!

Váš Andreják

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...