sobota 5. listopadu 2016

Jak nakupuju vánoční dárky?

Mezi svými kamarády jsem známá tím, že miluju Vánoce a jsem na ně připravená většinou už v říjnu. Hodně lidí to obdivuje a zjišťuje, jak to dělám, že jsem před Vánoci tak v klidu a vyloženě si to užívám. Jakto, že mám už na začátku prosince zabalený dárky? Jakto, že vím, co mám koupit? A plno dalších otázek mi každoročně přistane buď osobně, nebo na messengeru na facebooku. No nebudu si to nechávat pro sebe a sdělím to i vám. Popravdě je to naprosto jednoduchý.


1) Vím, co koupit
Tenhle bod považuji za naprostý základ. Vánočními dárky obdarovávám opravdu jen své nejbližší, takže vím, co mají rádi, jaké mají koníčky, co potřebují. Doma dodržujeme i tradici psaní Ježíškovi, takže buď se přání dozvím takto, nebo si vyloženě řekneme, co zrovna kdo potřebuje. K tomuto hlavnímu dárku pak kupuju nějaké menší překvapení, tam vybírám právě třeba podle koníčků. Pokud se nechcete ptát napřímo, tak to zkuste přes někoho, kdo je dotyčnému blíž, určitě vám poradí. Nejhorší je podle mě koupit nějakou fakt blbost, z které je poznat, že obdarovávaného vůbec neznáte. Když jsem teďka odcházela z práce, tak mi kolegyně dala takovou podložku pod použitý sáček od čaje. Je to v podstatě blbost, ale ví, že miluju čaje, takže jsem z dárku byla nadšená.


2) Dárky nakupuju celoročně
Pokud na něco pěkného narazím během roku, tak to prostě koupím. Kámošce z práce vždycky kupuju nějakou knížku, takže když vidím, že ji maj zrovna v červnu někde v akci, tak ji prostě koupím. Ségra zas miluje lišky, takže opět, cokoliv s liškou kdykoliv beru. Je to paráda pak v listopadu zjistit, že už vlastně většinu dárků máte nakoupených. Také z hlediska peněz je to lepší, nemáte pak obrovský výdaj naráz. Pokud vím, že budu kupovat něco dražšího, tak si aspoň během roku šetřím. Každý měsíc si dávám bokem nějaké peníze právě na dárky. Většinou je to ale tak, že v říjnu už mám nakoupeno, v listopadu balím a v prosinci si užívám atmosféru adventu.


3) Vše si zapisuju
Mám v diáři zavedenou speciální dvojstránku na dárky. Je to parádní věc, protože kdykoliv mě něco napadne, nebo to rovnou koupím, tak si to zapíšu. Dárky nerealizované mám pouze zapsané, koupené jsou přeškrtlé. Nemůže se vám tak stát, že po 14 dnech hledáte ve schránce s příchozími e-maily ten jeden jediný, kde vám mamka posílala, co by chtěl táta pod strom. Nebo si nemůžete vzpomenout na ten super dárek, kterej vás napad předevčírem ve vaně :D.


4) Nakupuju na netu
Pokud už opravdu něco nakupuju na poslední chvíli na konci listopadu nebo v prosinci, tak využívám e-shopy. Nejenom, že je tam zboží o dost levnější, ale před Vánocema mívaj hodně akci na poštovné zdarma a jako bonus se nemusíte mačkat nikde v obchodech s ostatníma. Většinou si balíky nechávám doručovat do práce, pokud to není nějakej mega balík (i když jednou jsem si nechala poslat do práce i myčku :D), takže se pak nemusíte mačkat ani na poště :).


5) Mám založené tradice 
S kámoškou si zásadně dáváme knížky. Ona mi kupuje pravidelně Greena a já jí současnou českou tvorbu. Víme o tom, takže si během roku tyhle knížky nekupujeme a ani nám je nedává nikdo jiný. Se ségrou máme zas domluvu na Levných knihách. Pošlu ji seznam knih z LK, ona nějaké vybere a ty pak najdu pod stromem. S mamkou mám domluvu na praktických věcech do domácnosti. Vím, že se nemusím starat o zásoby tablet do myčky, pracích prášků, šampónu a dokonce ani toaleťáku :D.


6) Pokud opravdu nevím, co koupit, poukazy to vždycky zachrání
Nejhorší jsou dárky pro prarodiče. S babičkou od táty se prostě nedá dohodnout na dárkách, protože ona nikdy nic nechce, nepotřebuje atd. Asi to znáte všichni, vždycky je aspoň jeden člen rodiny tohoto ražení. Začla jsem proto na ní praktikovat obdarovávání formou poukazů. Od tý doby jsem v klidu, protože vím, že chodí nakupovat do Tesca, tak dostane poukaz do Tesca. Chodí ráda do divadla, ale nevím, jestli správně vyberu hru a datum, tak koupím poukaz, ať si pak sama vybere. Minulej rok dostala poukaz na focení se mnou a ségrou, abychom měli všichni pěknou památku, bohužel jsme se ale ještě nikam nedostali, tak snad příští rok. Letos to vidím opět na dárek stejného typu.



Letos mám už většinu dárků koupených a pomalu začínám balit. Nejvíc si vždycky užívám vymýšlení a kupování dárků pro Kubu a pro ségru. Ta mi to ale letos trochu zkomplikovala, protože chce vyloženě peníze do obálky. Nemám to moc ráda, ale když je to vyloženě její přání, tak to udělám.

A jaké máte tipy na klidný průběh nakupování dárků vy?

Pěkný a klidný víkend.

Váš Andreják

1 komentář:

  1. Osobně to s dárky k Vánocům dělám tak, že nakupuji průběžně po celý rok a tak mám jistotu, že mám všeho dost a moje malá peněženka nepodstoupí frontální útok na její úspory. Třeba zrovna teď jsem kupovala takové blbinky pro moji malou neteř, které budou na Vánoce tři roky. Ano, narodila se na Štědrý den. To je dáreček, co? :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...