sobota 31. prosince 2016

Jak jsem dopadla .... Knižní výzva 2016 a 5 nejlepších a nejhorších knih tohoto roku

Vítejte u posledního článku roku 2016! 

A zrovna u knižního shrnutí, prostě lepší článek jsem si ani nemohla vybrat. Juch! Moc jsem se na tenhle článek těšila a jsem zvědavá, co řeknete jak na můj celkový výsledek, tak na můj žebříček pěti nejlepších a nejhorších knih :)

Všechny fotky najdete na mém instagramu :)

📙  Letos jsem přečetla krásných 53 knih, čímž jsem si splnila knižní výzvu, protože ta čítala knih 50. Nikoho asi nepřekvapí, že nejvíc jsem jich zvládla přečíst v zimních měsících. Předpokládám, že to máte podobně :)
📙  Když se tak ohlídnu zpět, tak jsem každopádně ráda, že jsem rok odstartovala zrovna Žítkovskýma bohyněma. Mají totiž pravděpodobně na svědomí to, že jsem letos nakonec přečetla tolik knih. Naprosto mě přesvědčila, že čtení rozhodně má cenu a může mi přinést mnoho dobrého, přestože jsem se nakonec ve čtení ubrala úplně jiný směrem.
📙  Letošek rozhodně můžu označit jako můj osobní rok YA. Pořídila jsem si nespočet knih z nakladatelství YOLI a COOBOO, a tak mě to chytlo, že jsem v podstatě poslední půlrok opravdu nečetla nic jiného / v seznamu poznámka YA
📙  V létě jsem taky měla odbobí takových těch dámských románů. To mě jeden čas hodně bavilo.
📙  Většinu knih, co jsem si koupila, jsem sehnala v Levných knihách / v seznamu poznámka LK

No však se vlastně můžete přesvědčit sami:
  • Žítkovské bohyně
  • Obchod na korze - LK
  • Příliš mnoho Kateřin - YA
  • Holčička, která spolka mrak velký jako Eiffelova věž
  • Kostičas - YA
  • Od začátku do konce
  • Veterinář vzpomíná
  • Petr a Lucie
  • Kdo chytá v žitě
  • Velký Gatsby - LK
  • Sněží, sněží ... - YA
  • Marketa Lazarová
  • Rozmarné léto - LK
  • 1984 - LK
  • Bez šance - YA
  • Odpusť mi. Megan - YA
  • Romeo, Julie a tma
  • Písně z Lesbu - LK
  • Šťastní lidé čtou a pijou kávu
  • Dárek z pravé lásky - YA
  • Všechny malé zázraky - YA
  • Kam se poděla Elizabeth
  • Rendez-vous v Paříži - LK
  • Jitřní píseň
  • Eleanor & Park - YA
  • Krysař - LK
  • Městečko na dlani
  • Olga Hepnarová - Oprátka za 8 mrtvých
  • Šťastná kniha
  • Dárek na rozloučenou
  • Láska v Provenci - LK
  • Smolný rok - LK
  • Pět dní - LK
  • Druhý krátký život Bree Tannerové - YA, LK
  • Forrest Gump - LK
  • Dlouhá cesta domů - LK
  • Jáma a kyvadlo - LK
  • Dívka s devíti parukami - 1/2 YA, LK
  • Ty, já a ti druzí
  • Všem klukům, které jsem milovala - YA
  • Hledání Aljašky - YA
  • Kruh - YA, LK
  • V pasti - YA, LK
  • Bylo nás pět - LK
  • Oheň - YA, LK
  • Lotta z Rošťácké uličky
  • Vánoční pošta - LK
  • Básně noci
  • Dopisy na konec světa - YA
  • Klíč - YA, LK
  • Zbožňuju Vánoce - LK
  • Návrat z temnoty - YA, LK
  • Poslouchej! - YA, LK
Celkem: 53 knih a 14 392 stran

Z tohoto množství přečtených knih jsem si udělala takovou svou vlastní hitparádu nejlepších a nejhorších knih. Vždycky je mi moc líto, když čtu špatnou knihu, ale i to se prostě bohužel stává a já bych se o to s vámi chtěla podělit. Knihy jsou řazeny podle toho, jak jsem je přečetla, takže to, že je kniha pod číslem 1), neznamená, že je nejlepší nebo nejhorší. Všechny byly tak dobré (nebo tak hrozné), že je nedokážu mezi sebou hodnotit.

5 nejlepších knih roku 2016


1) Žítkovské bohyně
    - úžasná kniha světového formátu od české autorky

2) Bez šance
    - nevšední téma, proces rozpojování popsáno natolik emotivně, že jsem z toho měla noční můry

3) Všechny malé zázraky
    - úžasná YA kniha pojednávající o tématu sebevraždy, všichni povinně přečíst

4) Jitřní píseň
    - srozumitelná a přesto poezie, pro mě nedostatkové zboží

5) Kruh, Oheň, Klíč
    - tuhle trilogii jsem sem musela dát celou. Jde o knihy se stovkami stránek, které jsou svižné, plné akce, hlavní hrdinky sympatické + jako bonus úžasné magické téma

5 nejhorších knih roku 2016


1) Kdo chytá v žitě
    - pro mě naprosto přeceněná kniha o ničem s totálně nesympatickým hlavním hrdinou

2) Šťastní lidé čtou a pijou kávu
    - dle anotace jsem očekávala něco úplně jiného, vyklubala se z toho akorát červená knihovna naprosto bez nápadu

3) Rendez-vous v Paříži
    - slibné téma totálně zabité stylem, jakým je kniha napsaná (nebo možná překladem?)

4) V pasti
    - k tomu snad už nemám ani slov, hooooodné moc špatné YA se šíleným stylem vyprávění a nesymatickými postavami (snad všemi, to se mi ještě nestalo)

5) Dívka s devíti parukami
    - ne že by tahle kniha byla tak špatná, ale mně absolutně nesedla hlavní hrdinka. Vyprávění ve mně nevyvolalo žádné emoce, natož nějaké litování hlavní hrdinky kvůli její rakovině.

Jsem ráda, že končím tento rok článkem o knihách, jelikož mám pocit, že celý rok 2016 pro mě byl příznačný právě knížkama. Na příští rok si raději nechám stejně vysokou laťku a to 50 přečtených knih. Vypadá to totiž na trochu větší cestování a nerada bych cíl nesplnila.

A jakýma knihama vlastně začnu rok 2017?

📕 Archiv

Samozřejmě vám budu dál psát shrnující články o svých přečtených i pořízených knihách, ale kdybyste se chtěl někdo podívat někam, kde to mám všechno na jednom místě, tak klikněte na můj profil na cbdb.cz. Tam najdete všechno :)

Teďka už se zbývá jen rozloučit s letošním rokem. Já od rána připravuju nový diář i deník, přepisuju důležitá data i to, co jsem letos nestihla zařídit. Večer nijak zvlášť neslavíme, jsme doma, posloucháme rádio a čteme si (nečekaně :D).

I vám přeji klidný večer a ten nejlepší vstup do nového roku. Díky za to, že jste!

Váš Andreják

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...