pátek 2. prosince 2016

První měsíc v Levných knihách 📖 📚

Tak už je to tady. Uteklo to jako voda a já jsem ve svých milovaných Levných knihách celý jeden měsíc, což znamená, že mám už půlku za sebou :(. Doopravdy mám spíš pocit, že tam pracuju tak půl roku minimálně :D. Pomalu se už orientuju, kde přesně co máme, s kasou jsem nejlepší kámoška, jelikož jsem skoro pořád na ní a hrozně mě ta práce baví. Dneska bych vám ráda napsala o tom, jak to tam u nás (hohohooo, to je paráda, když to takhle můžu napsat) chodí a jaké má tato práce výhody a nevýhody.


Já chodím buď na ranní nebo odpolední směnu. Včera jsem měla poprvé směnu celodenní a nebylo to až tak hrozný :D. Ranní pro mě znamená 8 - 14:30, odpolední 12 nebo 13 - 18:30. Zatím jsem byla jen jednou v sobotu, víc víkendů mě snad čeká pravděpodobně v prosinci. Kromě práce na kase, kde jsem nejvíc, ještě polepuji zboží návodama v češtině nebo přejímám zboží, které nám přijede. To znamená přepočítat všechno podle dodacího listu a je to docela makačka. Případně ještě doplňuji zboží na prodejně, ale to většinou dělají holky, co jsou tam už dýl a mají to v malíku. Chodíme na ranní a odpolední směny tak, aby na odpoledne většinou zůstalo víc lidí. Prodejna je celkem velká a protože se musí denně uklízet (zametat nebo vytírat), je prostě potřeba, aby jely obě dvě pokladny (hlavně teďka před Vánocema) a jeden člověk byl na prodejní ploše. Celkem jsme tam 3 lidi na HPP, 5 brigádnic a poznáte nás podle červených triček.

Fotky jsem dělala 1.12. o obědové pauze a bylo zrovna šíleně hnusně, takže asi nestojej za nic :D

Převánoční období je dost znát. Chodí víc lidí po celý den a je prodloužená otevírací doba o hodinu. Navíc máme otevřeno i celý víkend. Abych pravdu řekla, tak k nám chodí různé druhy lidí. Rozdělila bych to asi takto (pořadí taky sedí):
1) serepetičkáři (kupují všechno, hlavně ne knížky)
2) kupující cokoliv pro děti (knížky, hračky, omalovánky, DVDčka)
3) křížovkáři, omalovánkáři a cédéčkáři
4) normální lidi, co si jdou pro knihy (těch je bohužel úplně nejmíň :(

Škoda, že těch, kteří příjdou vyloženě pro knihu, je opravdu minimum. I tak mě ale těší, že tolik lidí čte a vybírá knihu jako vánoční dárek. Mám z toho upřímnou radost.


Výhody práce v LK:
📖 celý den mezi knížkama - je to prostě ráj pro ty, kteří milují knihy
📖 všechny "novinky" máte jako první - opravdové novinky u nás bohužel nemáme, ale zboží, které prodáváme a teprve se dává nově na prodejnu, projde nejdřív rukama nám prodávajícím a můžeme si to rovnou koupit
📖 směna šíleně utíká - pořád je co dělat, není možnost se tu nudit, takže máte pocit, že jste v práci teprve chvilku a přitom už vám končí směna
📖 nejenom knížky - ale prodáváme i balicí papíry, papírenské zboží, hračky, různé blbinky do domácnosti, dekorace...

Nevýhody práce v LK:
📚 utracené peníze - co si budeme povídat, chcete mít prostě všechno. Naštěstí Levné knihy jsou opravdu levné, takže ta utracená částka není tak hrozná.
📚 práce s lidma - pokud máte rádi knížky, tak většinou nejste zrovna extroverti. Ne že by to bylo pravidlo, ale zatím jsem s tím často setkala, takže takováhle práce pro vás jako milovníky knih může být doslova zkouška ohněm. Tím, že tu totiž neprodáváme jen knihy, tak nám sem přijdou různé typy lidí a prostě musíte komunikovat. Je to docela zkouška nervů.
📚 celý den na nohách - celkově je to u nás docela makačka, hlavně teďka v předvánočním období se prostě nezastavíte. Buď celý den stojíte za kasou, nebo běháte mezi prodejnou a skladem, zvedáte knížky, lezete po štaflích a podobně.

Nazdáááár :D

Pokud uvažujete o brigádě v LK, tak rozhodně doporučuju. Vůbec se nemusíte bát práce na kase s terminálem nebo hotovostí. Systém je tak blbuvzdornej, že i večerní uzávěrka je naprosto primitivní. Určitě se díky týhle práci naučíte komunikovat s lidma a taky ovládat nervy. Pěkně se rozmluvíte a do životopisu se určitě taková zkušenost bude hodit. Každopádně ale tuhle práci doporučuju pro lidi, který mají aspoň trochu rádi literaturu. Přece jenom se tam lidi chodí ptát po různých autorech a knihách a když ani netušíte, jak se ten určitej autor píše, natož že existuje, je to docela trapas.


Popravě vím už teď, že mi tahle práce bude moc chybět. Jsou tam super lidi a celkově ta náplň práce se mi líbí a přijde mi smysluplná. Bohužel je ale šíleně finančně podhodnocená a já ač vyžiju skoro s čímkoliv, tak tohle je fakt hodně málo.

Krásný víkend a začátek prosince všem!

Váš Andreják

1 komentář:

  1. Musím uznat, že opravdu moc hezky napsané. Já si myslím, že mně osobně by se taková práce docela líbila. Dřív jsem pracovala jako prodavačka v samoobsluze, ale myslím si, že knihkupectví by mi bylo trochu bližší. Sama se teď po nějaké nové práci dívám a jak tak koukám na tento pracovní portál, tak tam právě jedno volné místo v knihkupectví je. Asi tam zkusím poslat životopis a uvidím.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...