neděle 22. ledna 2017

Moje zvyky při čtení aneb bez čeho se neobejdu

Asi vám dneska neřeknu nijak závratnou novinku, ale moc ráda vám píšu knižní články. O tom, jaké knihy a kde jsem koupila, o tom, co jsem za každý měsíc přečetla, o tom, co všechno mám v knihovně... Knihy jsou v podstatě můj největší koníček, takže cokoliv s nima mě prostě a jednoduše naplňuje. Vždycky mě baví přemýšlet o tom, co bych vám ještě ze své knihovny ukázala a minulý víkend mě takhle napadlo sepsat vám svoje čtecí zvyky. Jedná se už vyloženě o akt, kdy se chystám vybranou knihu číst. To martirium, co předchází výběr nebo dokonce koupení knihy, asi zaslouží svůj vlastní článek (jo je to na dlouho a mám tam už taky zavedené svoje rituály :D). Teďka už držím knihu v ruce, jsem stoprocentně rozhodnutá, že budu číst zrovnu tuhle určitou a v tu chvíli začne takový můj osobní soukromý koloběh...


Původně jsem chtěla napsat takové svoje čtecí desatero, ale jak jsem přemýšlela o těch svých zvycích, tak body stále přibývaly a nakonec to nějak nevyšlo. No nevadí, máme z toho krásné třináctero :D

Tohle mám v plánu číst v nejbližší době :)

1) Očuchání knížky
- tohle je asi opravdu i první krok, který s knihou v ruce udělám. Otevřu ji a pořádně si čuchnu. Když jsem dělala v LK, tak mi tam kolegyně dokonce nosily novinky, abych si čuchla a co na to říkám :D

čuch čuch :D

2) Kouknu se, kolik má kniha stran
- poté otevřu poslední stranu a kouknu, jak obsáhlá kniha je. Vlastně ani nevím, proč to dělám, ale tak nějak asi chci vědět, kolik času mě s knihou čeká.


3) Prolistování
- následuje prolistování, hledání začátků kapitol, obrázků nebo nějakých odlišností. Prostě a jednoduše to vezmu letem světem :D



4) Přečtení poslední věty
- vím, že plno lidí to nesnáší, ale já si prostě nalistuju poslední větu a tu si přečtu. Většinou mi to absolutně vůbec nic neřekne, ale udělám to vždycky.


5) Zadání knížky do "právě čtu" na blogu a cbdb.cz
- jako správný zapisovatel a puntíčkář si samozřejmě musím změnu knihy zaznamenat, bez toho nelze začít knihu číst! :D

6) Nafocení na IG
- tenhle krok dělám jak kdy. Někdy ještě, než se pustím do čtení. Někdy až během čtení a někdy dokonce až po přečtení. Každopádně od té doby, co IG mám (bude to teďka rok), tak to dělám :)

7) Bez záložky ani ránu
- ať už je to opravdová záložka, kousek papírku nebo dokonce účtenka, vždycky musím mít něco po ruce. Nesnáším ohýbání rohů!


Nejlepší záložka ze všech, kterou si šetřím :))

8) Bez zvukové kulisy, nebo max. hudba či sportovní kanál
- na čtení musím mít klid. Zvládnu maximálně tak hudební doprovod a nebo právě třeba sportovní kanál. Hlavně nic, na co bych se musela soustředit. 

9) Podtrhávání si zajímavých myšlenek
- další velice kontroverzní krok vyvolávající po celá staletí doslova vražedné diskuze :D. No je to tak, ač nesnáším ohýbání rohů, tak kreslení a psaní do knih mi absolutně nevadí.

Takhle vypadá skoro celá kniha Jíst, meditovat, milovat

10) Všímám si zajímavostí v knížce - střídání druhů písma, ilustrace, předsádka, věnování, doslov, vysvětlivky atd.
-  tohle naprosto miluju! Třeba doplňující recepty, o kterých se v knize mluví, nebo seznam postav a jaké mají speciální vlastnosti, barevná předsádka, knížka, co se zavírá na gumičku atd.

Předsádky z Archivu a Dárku z pravé lásky
Továrna na sny byla přesně podle mých představ <3


11) Čtu jak věnování, tak poděkování 
- i když mi všechny ty jména absolutně nic neříkají


12) Čtu zásadně vleže, v zimě u krbu
- trochu mám pak problém, když si beru knížku např. k doktorovi, nedokážu se na to tak soustředit. Celkově doma a nebo někde v přírodě se mi čte nejlíp.


13) Upíjím u čtení čaj
- no spíš si ho uvařím a pak ho dopíjím studenej :D



V poslední době se mi hodně líbí i různé knižní tagy, tak uvidíme, jestli mě nějaký zaujme natolik, abych na něj taky odpověděla. Teďka jdu zas zalehnout s knížkou a vy mi zatím můžete napsat do komentářů, jestli máte taky nějaké svoje čtecí třináctero :D

Krásný zbytek víkendu!

Váš Andreják

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...