pondělí 17. července 2017

5 tipů jak se bráním negativním lidem

"KAŽDÝ SVÉHO ŠTĚSTÍ STRŮJCEM"

Dlouho jsem se nedokázala na tohle hodně omletý rčení přenastavit, abych si to opravdu v hloubi duše sama myslela a věřila tomu. Nevím, jestli už podle něj jedu na 100 %, ale myslím, že je to už asi tak tisíckrát lepší než dřív. I tak ale nastanou situace, jejichž průběh prostě není plně ve vašich rukách. Mně se to často stává v práci, kdy ráno nikdy nevíte, jaký zakázník k vám během směny přijde a jak vám chtě nechtě celý den změní. Bohužel stále chodí více těch negativně naladěných, ale minulý týden se mi poprvé stalo, že mě zákaznice pochválila za můj přístup. Za to, jak se usmívám, jsem milá, ochotná a jako bonus mám krásné naušnice :D.
Prý se to v dnešní době moc nevidí.




Trochu mě to zamrzelo, že většina prodavaček je asi stále těch protivnejch můr a kazej nám tím pověst. Chápu, že když vás seřve zákazník za něco, za co nemůžete, tak pak máte chuť probodávat všechny potenciální protivný zákazníky pohledem, ale to prostě není řešení. Přece si nebudeme špinit karmu, že? :))





Často se může stát, že vás někdo pěkně rozčílí ještě, než do práce vůbec dorazíte. Mně se to stávalo v MHD, kde potkáte fakt všechno možný i nemožný. Nebo naopak celý den je OK a pak vás u regálu při nákupu rozpálí pomalej důchodce? Ať je to tak nebo tak, připravila jsem si pro vás pár bodů, kterýma se snažím řídit já, abych se držela tak nějak v normě.


Jak se teda vlastně bráním negativním lidem?

1. Snažím se maximálně držet mimo jejich dosah - tzn. řeším alternativní dopravu - kolo. Pokud už musím MHD, beru si sluchátka. Na nákupy chodím mimo nákupní špičku - často až večer kolem 20. hodiny, případně doporučuji doručování domů. A hlavně se s nima nepouštět do velké diskuze! Jsou schopní vás stáhnout s sebou a totálně vás vysát.

2. Pokud vím, že mě čeká těžkej den, udělám si den předem takovej očistnej rituál, při kterém si řeknu, že to bude všechno nakonec fajn. Uvařím si čaj, pustim si nějakou uklidňující hudbu, vypíšu se do deníku a hlavně se nestresuju předem. To si myslím, že je problém většiny lidí v dnešní době. Stresujou se jenom tím vymýšlením, co by se mohlo stát. Jenže jsou tak vysílení, že si ty špatný věci můžou nakonec fakt přivolat.

3. Snažím se čerpat pozitivní energii od jiných lidí. Já jako introvert to nejraději dělám virtutálně, takže se jdu vždycky mrknout na to, co zrovna dělá Anie nebo Terezka.



4. Pokud se s někým hodně naštvaným setkám, snažím se pochopit, že prostě dneska nemá svůj den, něco zlého ho potkalo a hlavně je to jeho problém! To, že si vybíjí zlost zrovna na vás, je bohužel shoda náhod, prostě jste byli v blbej čas na blbým místě.

5. V práci se snažím usmívat - nic to nestojí a plno lidí to ocení. K tomu většinou přihodím pár frází, z kterých je znát, že jsem vlastně na jejich straně a je skoro vyhráno. Samozřejmě se to ne vždy povede, ale většina bručounů vážně poleví.


Nejsou to žádné světoborné rady, ale třeba se někomu z vás můžou hodit. Určitě mi můžete napsat, co děláte v tomto směru vy. Já to určitě ocením a naučím se něco nového, abych se negativismem nenechala stáhnout.

Krásné pondělí a hlavně v klidu, žádné vytáčky takhle při začátku nového týdne! :D

Váš Andreják

2 komentáře:

  1. Boží přístup! Není nic horšího než potkat negativního bručouna... :)

    Zápisky z cest a života v Anglii ⇨ Diary of M

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Markét! Hrozně s těma negativníma lidma bojuju právě v MHD, ale naučila jsem se teďka nikam nespěchat a hodně chodit pěšky, tak je ta cesta z a do práce hnedka lepší :D

      Vymazat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...