neděle 15. dubna 2018

Český ráj - Příhrazské skály, Drábské světničky, Mužský

Jaro je tady? Jako fakt? Po té dlouhatánské zimě jsem tomu ani nechtěla uvěřit. Ale jelikož mě minulou sobotu na nádraží uvítaly sluneční paprsky, začala jsem minimálně doufat. To, že se večer budu domu vracet se spáleným nosem jsem ještě netušila. Ani to, jak úžasný den budu mít za sebou. Že se seznámím s novým člověkem, s kterým si nakonec padnem do noty. Že objevím další část Českého ráje. Že, že, že....

Že tenhle den stoprocentně zařadím mezi svých 100 prožitých dní!


Ale tohle všechno jsem ráno ještě netušila ani omylem. Já jsem totiž ani nevěděla, kam to vlastně jedu. Pokyn zněl jasně: Kup si jízdenku do Turnova. A tak jsem si ji koupila, nasedla do vlaku a zatím zuřivě přemýšlela, kam to vlastně jedu, co tam budeme dělat a kdo bude ten záhadný průvodce.

My tři :)

Cesta trvala skoro dvě hodiny, takže jsem na to měla habaděj času, ale to, co nás všechno ten den čekalo, mě ani nenapadlo. Čekal nás totiž den plný sluníčka, přírody, smíchu a poznávání. Čekal nás den v Českém ráji - v Drábských světničkách, na vrcholu se super názvem Mužský, u statku s ještě lepším názvem (ten statek byl totiž Píčův) a hlavně s dvěma super lidma.

A vy se teďka můžete podívat spolu se mnou, co jsme všechno ten den vlastně zažili.





Výlet jsme tedy odstartovali v Turnově, kam každý z nás dojel z jiného směru. Já z Hradce, Marge z Prahy a Petr (náš záhadný průvodce :D) přímo z Turnova. Tady taky probíhal první běh na vlak, který jsme naštěstí stihli, ale pán, co běžel s námi, dostal pěkně vyhubováno od drsné průvodčí :D. Naštěstí jsme se vezli jen chvilku do Březiny nad Jizerou. Odtud je to už jenom co by kamenem dohodil do Příhrazských skal, které se staly naším celodenním útočištěm.



Potkali jsme i horolezce!


Jako první jsme navštívili právě Drábské světničky, kde ale i brzy ráno bylo už naprosto narváno. Dlouho jsme se proto nezdrželi a přesunuli se na Píčův statek a vrchol Mužský. Musím říct, že ten, kdo vymýšlel místní názvy, byl asi fakt vtipálek. Když jsme pak čekali na vlak, který měl nečekaně zpoždění (a pak jsme kvůli němu museli opět dobíhat na přípoj), tak jsme prohlíželi mapu okolí a hledali nejvtipnější název čehokoliv. Jako konkurence byla fakt veliká :D.

Drábské světničky

Výhled z Drábských světniček






Píčův statek byl celkem rozsáhlá stavba. Škoda, že se to nedochovalo.

Prohlídka s místním rodákem znamenala celkem velké výhody, protože nám o všem všechno řekl. Šli jsme třeba i kolem studny, kde prý mělo být utopeno novorozeně, a musím říct, že člověku z toho místa fakt běhal mráz po zádech (a to ještě i před tím, než se dozvěděl, co se tam stalo). V okolí to totiž vypadalo úplně přesně jak ve scéně o kolovrátku z filmu Kytice.


Tady jsme jenom čekali, že vyhrabeme nějakou tu rozřezanou mrtvolu

A tady jsme už na Mužským



Krkonošeee

Cestou zpět jsme si chtěli dát oběd na Krásné vyhlídce, ale když jsme viděli, co se tam děje, rychle jsme si to rozmysleli :D. Radši jsme šli dál a kafe s malinovkou si dali až dole ve vesnici. Léňa si ale aspoň nakoupila vizitky a pohledy.


Cestou na vlak jsme nečekaně narazili na další strašnou vyhlídku :D

Už jsme si z toho pak dělali srandu, že je to tady furt! :D


Táááámhle svítí v dáli Ještěd :)

A tohle překvapení jsem tam našla :D Ne, opravdu jsem to nevyryla já :)


Březina s dálnicí :)


V různých částech Českého ráje jsem už dřív s Kubou byla. Třeba na Kosti nebo Riegrově stezce. Příhrazské skály jsem ale navštívila poprvé a doufám, že rozhodně ne naposledy. Plno míst jsme totiž ani nestihli, takže určitě je důvod se ještě vrátit. Trochu se ale obávám, že v hlavní sezóně to tu musí být hlava na hlavě, takže to budeme muset stihnout buď co nejdřív, nebo si počkat na podzim.

A tahle chalupa byla pomyslnou třešničkou na dortu


Nádherné zakončení úžasného dne :)

Pokud patří Český ráj i mezi vaši srdcovku nebo jste se do něj zamilovali právě teď, musím vám doporučit IG účet našeho průvodce Petra (klik tady) nebo FB stránku Český ráj - klenot naší vlasti, kterou spravuje (klik klik). Fotky tam přibývají pravidelně, takže se můžete kochat a kochat.

Tento víkend jsem neměla žádný výlet naplánovaný a přijdu si z toho úplně nesvá. Včera se nám s Kubou ale povedlo odstartovat cyklistickou sezónu a dali si první točenou zmrzlinu letošního roku. Popojížděli jsme v podstatě jen u nás po Hradci a i tak dali necelých 16 km, takže já jsem spokojená.

Dnešek už pro jistotu trávím v práci, tak aspoň vám přeji krásnou neděli!

Váš Andreják

6 komentářů:

  1. To jsou nádherné fotky a určitě to byl moc pěkný zážitek! Souhlasím - šup s ním na 100 prožitých dní! Taky už jsme s milým odstartovali cyklo sezónu, dali jsme v jeden den něco přes šedesát kiláků, to byla legrace. :D Chtěli jsme vyrazit i příští víkend, ale bude mít noční, tak to asi nevyjde. :)

    Měj se krásně! ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, já hlavně doufám, že dáš na blog taky nějaký cestovatelský články! :) U tebe jsem se už párkrát inspirovala :)
      Díky moc a pěkný víkend :)

      Vymazat
  2. Myslím, že já na tenhle den taky nikdy nezapomenu, prožila jsem ho s lidma, který mám ráda :-) Pevně věřím ,že to na další výlet nenechá dlouho čekat.. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na něj taky nikdy nezapomenu. Díky, že jsi měla tak geniální nápad a zapojila do toho našeho cestování i Petra :) Už se nemůžu dočkat dalšího objevování českých končin :)

      Vymazat
  3. Takový chvály a já to čtu až teď. Moc pěknej report a fotky! A děkuji za reklamu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak lepší pozdě než nikdy, žejo :D
      Vůbec nemáš zač :) Tedka nedávno mi kolegyně říkala, že máš krásný fotky, tak jsem z toho měla úplně radost :)

      Vymazat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...