středa 4. dubna 2018

Velikonoce v Prostějově a Čechách pod Kosířem

Když jsem na začátku letošního roku sepisovala Travel wishlist 2018, asi by mě ani nenapadlo, že ho začnu opravdu plnit svědomitě tak brzy. Díky práci mám ale tolik volných dní, že mi přijde fakt škoda ztrácet čas válením se doma. Naběhla jsem proto na booking.com a začla rezervovat. A o takové první rezervaci, kterou jsme přeměnili v pobyt na Velikonoce, vám dneska něco napíšu.



Na prodloužený víkend jsme se s Kubou vydali do Prostějova a Čech pod Kosířem. A proč zrovna sem?
Tak za prvé Prostějov je jedno z mála míst, kde jsme ani jeden z nás ještě nebyl.
Za druhé Čechy pod Kosířem mě zaujaly Muzeem kočárů, o kterém se nedávno mluvilo v Toulavé kameře (což bylo dost znát na hojné návštěvnosti :D),
za třetí o velikonočním víkendu zde začala turistická sezóna a za čtvrté jsem chtěla něco z toho již zmiňovaného wishlistu.

A tak slovo dalo slovo a my si to 31. března valili pendolínem na Moravu.




Měla jsem pěkně připravený harmonogram. V sobotu bylo v plánu projít celý Prostějov, zapadnout do muzea a informačního centra na zámku, zajít na památky, které mají otevřeno a hlavně to všechno stihnout. Dámy a pánové, nestihli jsme ani prd. Nejvíc času nám totiž zabralo najít vůbec nějakou slušnou restauraci, kde bychom se mohli najíst, takže nám mezitím zavřeli jak v muzeu, tak v IC a na všech těch plánovaných památkách. Místo toho jsme se ale mrkli třeba do kostela, Kuba mě vyfotil s Jirkou Wolkerem, prošli si pořádně náměstí a objevili naprosto mega giga hipster kino, kam jsme nakonec zašli na film Planeta Česko.






Bez LK ani ránu! :D




Metro 70

Podzemní kino, který mě fakt dostalo




A bylo to úplně nejbožejší. Po filmu totiž začlo tak lejt, že jsme na hotel přišli totálně durch, jak už dlouho ne. A přesně takhle skončil první den z mých 100 prožitých dní :D


Náš pokoj v penzionu Ema B&B


Snídaně byly naprosto TOP

Tak aspoň, že ten nedělní plán nám vyšel tak, jak jsem si ho vysnila. Sice brutálně fučelo, sluníčko se na nás ani nepodívalo, ale co už! Hlavně, že jsem se podívala na zámek a do muzea kočárů v Čechách pod Kosířem. A nemělo to chybu!





Čechy pod Kosířem jsou naprosto úžasná ukázka toho, že když se něco chce, tak to jde. V takové pidi vesničce nenajdete jenom to výše zmiňované, ale jako bonus tu ještě mají muzeum hasičů, naprosto úžasnou zámeckou zahradu a kavárnu a o Velikonocích dokonce i jarmark. No já byla jak v sedmém nebi.



Ani nedokážu napsat, z čeho jsem byla víc na větvi. Muzeem kočárů nás prováděl přímo pan majitel, na kterým bylo to zapálení pro věc tak vidět, že tím nakazil snad všechny návštěvníky. Za vstup 60 Kč/osobu tam můžete v podstatě strávit celý den a pořád se něco nového budete dozvídat. Já jsem byla nadšená už jen ze samotného stavení, v kterém se muzeum nacházelo. Mělo totiž naprosto neopakovatelnou atmosféru, kterou můžu jenom doporučit.


foukalo fakt hodně :D





Zámkem nás zase provázel úplně boží průvodce, kterej si získal veškerý můj obdiv. Nechápu, jak byl schopný si zapamatovat veškerá data a jména a nepřeříkávat se. Prohlídka byla moc pěkně udělaná a za 60 Kč/osobu opravdu dostačující. Je vidět, že zámek je otevřený teprve pár let, protože na něm stále probíhají opravy.













Jako třešnička na dortu byl pak jarmark a posezení v zámecké kavárně, kde jsme si dali chleba s tvarůžky. Divím se, že jsem to přežila ve zdraví, protože jsem to zapíjela kafem, ale zpátky do Prostějova jsem dojela v pohodě a žádné následky to nemělo :D. Kuba ochutnal místní pivo Haltýř a  po občerstvení jsme se ještě vydali prozkoumat nádherné zámecké zahrady. I když ještě nic nekvetlo a počasí nám moc vstříc nevycházelo, tak jsem byla ze zahrad nadšená. Vzpomněla jsem si na Aničku, která mi na začátku března dělala fotky, že tady by se teda vyřádila. Fotit by se tam dalo snad týden a stejně byste pořád objevovali nová zákoutí vhodná k prozkoumání a nafocení. Taky mám těch fotek asi milion i z toho jednoho odpoledne :D




jo a navrch jsem si dala ještě horkou čokoládu :D
















Jediné, co mi v Čechách pod Kosířem hodně chybělo, byla nějaká dobrá restaurace. Do té jediné v penzionu jsme se nakonec po přečtení recenzí ani neodvážili vkročit. Snad se této důležité role v nejbližší době někdo ujme a nenechá návštěvníky tohoto malebného městečka dále trpět hlady :D.

Nakonec jsme jedli v Prostějově v chorvatské restauraci Jadran Club

Dokonce dva večery po sobě :D

A začali přemýšlet o tom, že bychom se letos vypravili do Chorvatska :D

Na pondělí velikonoční jsme se už vypravili zpět do Hradce. Já jsem zvládla přečíst skoro 100 stránek Magického průvodce, zjistila si, do kdy mi platí In karta a po několikahodinové cestě se ještě vydala seznámit s koněm svojí ségry :D. Po tomto článku už ale asi fakt nikoho z vás nepřekvapí, že ještě ten večer po příjezdu domů jsem sedla k počítači a rovnou bůkla hotely v Táboře a Písku na květnový prodloužený víkend. Jak už jsem psala, není čas ztrácet čas.

A jak jste prožili Velikonoce vy? Užíváte krásné jarní počasí?

Dejte mi vědět.

Váš Andreják






2 komentáře:

  1. Já vždycky když mám nějaký plán, tak mi to nakonec nevyjde, prostě většinou výletíme tak, jak se nám zrovna chce a ne podle harmonogramu. :D Krásné fotky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popravdě my musíme taky kolikrát dělat kompromisy, třeba když se vzbouří počasí :D Ale jsem ráda připravená :)
      A moc díky za pochvalu :)

      Vymazat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...